// don't show on homepage
info Contact

De ondersteuning van Farent is gratis. Neem contact met ons op van ma t/m do van 8.30 - 17.00 uur en op vrijdag tot 12.30 uur.

088 023 75 00

Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer.

2 juni 2021Jaaroverzicht Farent 2020

2020 gaat de geschiedenis in als hèt jaar waarin de wereld werd gedomineerd door Corona. Juist in deze bijzondere tijd wanneer de samenleving onverwacht onder druk komt te staan, is gebleken hoe belangrijk het sociaal werk van Farent is. Sociaal werk zorgt voor verbinding tussen inwoners en is dichtbij aanwezig met laagdrempelige ondersteuning en hulp. Sociaal werk is een vangnet als de zelf- en samenredzaamheid van inwoners langdurig wordt aangesproken en de draagkracht in de samenleving vermindert. Een jaar Coronacrisis heeft impact gehad, zeker ook op sociaal maatschappelijk gebied. Denk aan: toename eenzaamheid, verstoorde rouwverwerking bij overlijden, toename depressies, onderwijsachterstanden, druk op mantelzorgers, toename financiële problemen en meer huiselijk geweld.

Klik hier voor het digitale jaaroverzicht Farent 2020

Als Farent zijn we flexibel en creatief hierop ingesprongen om inwoners in ons werkgebied in het algemeen, en kwetsbare doelgroepen in het bijzonder aandacht, hulp en ondersteuning te bieden. Dat heeft mooie initiatieven opgeleverd. Samen met vrijwilligers en samenwerkingspartners hebben onze medewerkers zich met hart en ziel ingezet om deze moeilijke periode dragelijker te maken voor jong en oud.

Dit jaaroverzicht geeft een impressie van de inzet van Farent. We laten zien hoe we met onze inzet er in geslaagd zijn om, in dit moeilijke jaar, er juist te zijn voor cliënten en wijkbewoners.

Hanneke Jacobs, bestuurder Farent

Weigeren Accepteren