Contact

Ondersteuning van Farent is vrij toegankelijk. Je kunt direct contact opnemen op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur

088 023 75 00

Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer. 

Cliëntenraad

Farent vindt de ‘de stem van de cliënt’ belangrijk. (Ex-)cliënten worden daarom actief betrokken bij het te voeren hulpverleningsbeleid via een Cliëntenraad. De Cliëntenraad is een onafhankelijk adviesorgaan dat de cliënten van Farent vertegenwoordigt. De Cliëntenraad is een volwaardige gesprekspartner voor Farent, die vanuit algemene cliëntbelangen meedenkt en adviezen geeft. Het betreft dan bijvoorbeeld advies over het gevoerde beleid in algemene zin, over de verbeterplannen na een cliënttevredenheidsonderzoek, over de reglementen die op de cliënten van toepassing zijn, over de plannen voor de toekomst. Vanuit de dialoog en betrokkenheid met (ex-) cliënten verbetert en vernieuwt Farent de hulp- en dienstverlening en toetst beleid en uitvoering aan het cliëntenperspectief. De Cliëntenraad komt bijeen volgens een jaarlijks vergaderrooster. De zittingstermijn voor individuele leden bedraagt drie jaar en kan éénmaal worden verlengd. De Cliëntenraad werkt volgens de aanpak Cliëntenraad Nieuwe Stijl.