info Contact

Ondersteuning van Farent is vrij toegankelijk. Je kunt direct contact opnemen op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur

088 023 75 00

Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer. 

Cliëntenraad

Farent vindt de ‘de stem van de cliënt’ belangrijk. (Ex-)cliënten worden daarom actief betrokken bij het te voeren hulpverleningsbeleid via een Cliëntenraad. De Cliëntenraad is een onafhankelijk adviesorgaan dat de cliënten van Farent vertegenwoordigt. De Cliëntenraad is een volwaardige gesprekspartner voor Farent, die vanuit algemene cliëntbelangen meedenkt en adviezen geeft. Het betreft dan bijvoorbeeld advies over het gevoerde beleid in algemene zin, over de verbeterplannen na een cliënttevredenheidsonderzoek, over de reglementen die op de cliënten van toepassing zijn, over de plannen voor de toekomst. Vanuit de dialoog en betrokkenheid met (ex-) cliënten verbetert en vernieuwt Farent de hulp- en dienstverlening en toetst beleid en uitvoering aan het cliëntenperspectief. De Cliëntenraad komt bijeen volgens een jaarlijks vergaderrooster. De zittingstermijn voor individuele leden bedraagt drie jaar en kan éénmaal worden verlengd. De Cliëntenraad werkt volgens de aanpak Cliëntenraad Nieuwe Stijl.  Voor contact:  clientenraad@farent.nl

Cliëntenraad Farent

Van links naar rechts de leden van de Cliëntenraad:
Joop Blenkers, Joost van Loon, Ilse Dekkers, Ans van Houwelingen en Mieke Goossens.

Joop Blenkers
In Vught doe ik vrijwilligerswerk in de kringloopwinkel en als schuldhulpcoach en taalcoach. Tot mijn pensionering ben ik werkzaam geweest in managementfuncties bij inspectiediensten. Mijn belangstelling gaat uit naar onderwerpen als het verminderen van (kinder)armoede, het vergroten van de zelfredzaamheid van mensen die moeite hebben met onze wet- en regelgeving en taalcoaching van laaggeletterden en statushouders. Het is belangrijk om samen met anderen, waaronder de vrijwilligers en medewerkers van Welzijn Vught, mensen te (stimu)leren om zelfstandig (weer) mee te kunnen doen in onze maatschappij.

Joost van Loon, woonplaats: Loon op Zand
Sinds zeven jaar ben ik lid van de Cliëntenraad van Juvans en nu dus van  Farent. Ik heb een eigen administratiekantoor in zorgvraagstukken. Ik ben maatschappelijk betrokken en vind het belangrijk dat mensen goed gehoord worden. De cliëntenraad geeft de organisatie gevraagd en ongevraagd advies. We houden de vinger aan de pols en volgen alles scherp. Verder ben ik mantelzorger en voorzitter van onze plaatselijke voetbalclub.

Ilse Dekkers, woonplaats: ’s-Hertogenbosch
Ik ben werkzaam geweest als wijkverpleegkundige en manager in de (ouderen)zorg. Nu houd ik mij bezig als vrijwilliger bij de administratie van de Voedselbank en als vrijwilliger bij de honkbalvereniging. Enkele vrienden kregen te maken met het maatschappelijk werk en daardoor ben ik sinds 2020 bij de cliëntenraad van Farent. Mijn ervaring bij het welzijnswerk in de ouderenzorg en bij de Voedselbank kan ik nu goed gebruiken. 

Ans van Houwelingen
Ik ben al een aantal jaren lid van de cliëntenraad van Divers en nu dus Farent. Voorheen ben ik werkzaam geweest als docente in het onderwijs. De mogelijkheid als lid van de cliëntenraad om me te verdiepen in onderwerpen zoals positieve gezondheid/gezond ouder worden, eenzaamheid, veiligheid, dementie en armoede spreekt me erg aan. Ik heb inmiddels veel cliënten en bewoners tijdens allerlei bijeenkomsten en activiteiten mogen ontmoeten. Ik heb ervaren dat bewoners altijd kunnen rekenen op Farent. Het thuisgevoel dat overgebracht wordt op de bewoners is kenmerkend voor onze organisatie. Vanuit de cliëntenraad heb ik gekozen om me te richten op de ouderenzorg en de mantelzorg.

Mieke Goossens, woonplaats ‘s-Hertogenbosch
In mijn vorige relatie kwam ik in aanraking met huiselijk geweld. Daardoor kwam ik in 2012 terecht bij de groepshulpverlening ‘vrouwen en huiselijk geweld’. De twee maatschappelijk werksters vroegen mij vervolgens om als ervaringsdeskundige te spreken tijdens bijeenkomsten om op deze manier andere vrouwen te helpen voor zichzelf te kiezen. Zo kwam ik ook in aanraking met de cliëntenraad van Farent. Een groep fijne mensen die samen kijkt, luistert en adviseert om Farent nog toegankelijker te maken voor de cliënt. Mijn motto is: kijk waar je staat en zorg goed voor jezelf zodat je zonder jezelf te verliezen kunt zorgen voor een ander.

 

Deze website gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies zodat onze website beter werkt voor onze bezoekers. Daarnaast gebruiken wij cookies voor analytische doeleinden. Voor meer informatie verwijzen je naar ons cookie- en privacybeleid.

Weigeren Accepteren