info Contact

Ondersteuning van Farent is vrij toegankelijk. Je kunt direct contact opnemen op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur

088 023 75 00

Ben je in een situatie waarbij acuut hulp nodig is? Bel dan 24/7 met onze Crisisdienst, ook via bovenstaand telefoonnummer. 

20 september 2021Opening informatiepunt voor senioren bij de Jumbo in Zuid

Farent start in het kader van de seniorvriendelijke gemeenschap een informatiepunt in de koffiehoek bij de Jumbo in Zuid aan de Pettelaarseweg. Wethouder Van Olden opent op dinsdag 5 oktober om 14 uur officieel dit informatiepunt. Geïnteresseerden zijn echter al vanaf 10 uur welkom en daarna ook wekelijks elke dinsdag van 10.00 – 15.00 uur. 


In het informatiepunt is er alle gelegenheid om vragen te stellen die met het ouder worden in Zuid te maken hebben. Dit kan bijvoorbeeld zijn: een telefoonnummer van de mantelzorgondersteuning, maar ook informatie over een ontmoetingsactiviteit en ondersteuning bij het aanvragen van een parkeerkaart. Daarnaast is het informatie punt bedoeld voor bewoners die een kopje koffie willen drinken en een praatje willen maken. 


In de wijk Zuid werken bewoners en beroepskrachten aan een seniorvriendelijke wijk. Dit betekent onder andere dat bewoners makkelijk informatie kunnen inwinnen over welzijn, sport, zorg en overige activiteiten in de wijk. Een enthousiaste groep vrijwilligers uit Zuid gaan het informatiepunt bemensen. Farent zorgt voor de ondersteuning. Ook draaien beroepskrachten regelmatig mee in het spreekuur. De vrijwilligers hebben korte lijnen met de organisaties in de wijk en weten zo de juist informatie in te winnen.  


Farent heeft in het kader van de dementievriendelijke gemeenschap bij bewoners geïnventariseerd waar zij behoefte aan hebben. Hieruit is onder andere de vraag gekomen naar een plek in de wijk waar bewoners informatie kunnen krijgen en elkaar kunnen helpen. In Zuid praten bewoners liever over een seniorvriendelijke gemeenschap dan over een dementievriendelijke gemeenschap. De Jumbo is nauw betrokken bij deze ontwikkelingen. Een aantal werknemers van de Jumbo heeft de training gevolgd om dementie beter te herkennen en handvatten te krijgen hoe ze met klanten met (beginnende) dementie om moeten gaan.  

Deze website gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies zodat onze website beter werkt voor onze bezoekers. Daarnaast gebruiken wij cookies voor analytische doeleinden. Voor meer informatie verwijzen je naar ons cookie- en privacybeleid.

Weigeren Accepteren